Co oznacza e-commerce?

Pojęcie może brzmieć niezrozumiale, ale mamy z nim obecnie do czynienia powszechnie. Bo e-commerce to nic innego, jak popularnie rozumiany handel elektroniczny. Najbardziej znaną jego formą są zapewne sklepy online. To wszelkie sposoby, które sprzyjają nawiązywaniu umów sprzedażowych na odległość. W branży e-commerce wykorzystuje się współczesne urządzenia, którym jest telefon, faks czy telewizja.

Najczęściej e-commerce utożsamia się z działalnością sklepów internetowych. Ale nie jest to zasadne. Okazuje się bowiem, że taka działalność nie może ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów w sieci. W wielu przypadkach transakcje handlowe zawierane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że zamówienie towaru i płatność za niego odbywa się drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, odbywa się w sposób standardowy lub odbiera się go samodzielnie. Transakcje elektroniczne mogą też mieć charakter bezpośredni. Wtedy wszelkie działania odbywają się tylko i wyłącznie za pomocą Internetu. Tu zamawia się produkt, płaci za zakup i w ten sam sposób się zakup otrzymuje. Branża e-commerce bardzo sprawnie się rozwija, o czym decydują głównie zyski, jakie powstają z handlu elektronicznego. To głównie oszczędność czasu i pieniędzy. Ograniczone koszty dla handlujących. Lepsze możliwości wyboru, jeśli chodzi o poszukiwane produkty. Handel elektroniczny wykazuje też złe strony. Często tutaj wymienia się ograniczone możliwości na dokładne sprawdzenie towaru. Do negatywnych stron handlu elektronicznego wlicza się też niebezpośredni kontakt ze sprzedawcami i często opóźnienia w dostawach. Nawet mimo słabych stron branża e-commerce funkcjonuje bardzo dobrze.